MONO - Hymn To The Immortal Wind Malaysian Tour

Posted on 8:01 PM


MONO from japan



Hari paling seronok bagi aku, MONO perform kt KLPAC dan opening act deepset from Malaysia yang tetap gempak onstage. deepeset pun intrumental macam MONO tapi dengan style yang berbeza. Nak tau apa yang different, korang beli la cd deepset memang tak rugi ok dari korang beli cd lagu tah paper kan and tak mahal pun ok!



from left to the right
Tamaki Kunishi : bass guitar, electric guitar, piano, glockenspiel
Yoda : electric guitar
Yasunori Takada : drum kit, glockenspiel, synthesizer
Takaakira Goto : electric guitar (otai)



Ok, aku nak cerita sikit pasal band MONO ni. MONO band instrumental Jepun formed in year 1999. Masa tu si Goto ni yang nak buat band instrumental ni and dia recruit member dia si Yoda bertindak sebagai rhythm guitar. And lastly baru laa si Tamaki ngan Takada join band Goto ni. Sekarang diorang dah ada 5 album yang aku malas nak listkan dan for saper2 yang baru nak dengar MONO ni, aku sarankan dengar album latest diorang Hymn To The Immortal Wind.

Style music diorang nie bagi aku macam post-rock tapi jenis sedih tapi noisy tapi syok bila dengar. Korang cari lagu MONO and then dengar pakai headphone sumpah memang layan. MONO keluarkan statement diorang main style contemporary classical music sebab ada element minimalism dan noise dengan bunyi guitar, orchestra, drum and bass diorang. 1st aku dengar pun dah meremang sebab memang best tapi aku tetap dengan Expolosions In The Sky, yes!


Memang tak rugi aku pergi tengok MONO perform hari tu sebab dulu diorang pernah datang tapi aku tak pergi (test punyer pasal) and so memang aku pergi for the second time diorang datang Malaysia. Tiket rm90 tapi berbaloi dengan local band kita deepset opening act, pergghhh memang layan giler malam tu. Banyak gak aku habis duit malam tu dengan t-shirt, dvd MONO, pastu ada sikit album2 band2 yang main noise jugak.

Overall, MONO memang terbaik!!

Harap2 laa, datang laa lagi sekali Explosions In The Sky.