Sneakers

Posted on 3:23 AM

Dah lama aku nak buat post pasal kasut aka shoes aka sneakers aka kicks aka sole.

Aku dari masa aku sekolah rendah aku dah jadi gila kasut dan first kasut aku paling aku rasa best laa dapat LA Gear. Kenapa LA Gear? Sebab kasut tu ada lampu merah kat tapak. Hahaha mak aku marah kaw dengan kasut tu tapi mana laa kasut tu skarang kalau ada dah lama aku simpan. Ini pun salah parents aku sebab masa kecik parents aku dah bagi aku pakai kasut tapi mostly casual shoes not sneakers. Aku ada banyak gak la Clarks masa kecik2 dulu tapi aku tak suka sebab tak tau kenapa.

Then bila aku dah besar sikit aku rasa masa aku darjah empat aku dapat sneakers bapak aku beli atas pilihan aku. Memang rare time tu sebab bila aku pakai pergi sekolah petang orang tak kenal brand tu dan aku angkat jari tengah bila diorang cakap murah!

NEW BALANCE kot!!!! Aku nak kasut tu sebab logo N dan sangat laa comfort. Perghh....

Semakin lama semakin gila aku dekat sneakers and nasib baik mahal kalau tak tiap2 hari aku beli sneakers! Bila dah makin besar lagi banyak kasut aku tau dan makin sayanglah aku dengan kasut2 aku skarang ni. Collection aku tak banyak kalau nak compare dengan sneakerhead yang ada kat malaysia ni. Aku still sikit ada yang kat malaysia ni lebih dari 200 aku rasa based on rumours yang aku dengar dari sneakerhead yang lain.

Ok laa kalau si A everyweek beli 3 pasang so a month dia dah beli 12 pasang. Kalau setahun? Ini memang ada sebab ada forum for asian sneakerhead dan aku rasa mamat ni orang malaysia every week ada jer kasut dia beli. Damn, berlagak giler tapi aku sebenarnya jeles. Kat malaysia sneakers punya scene dah boleh kira agak gempak gak laa tapi nak compare dengan singapore kita kalah sebab orang tak tau value kasut tu sendiri. Its a fucking sneakers laa bro ... itulah ayat member2 aku bila aku bising kasut aku kotor. Lantak korang rr sebab aku jaga kot kasut aku, parents aku pun tau aku tak suka kasut aku orang pijak kasut aku kalau kat kenduri orang pergh mak aku tolong sorokkan dari orang yang tak bertamadun pijak kasut aku aku. BOLEH BUAT GADUH DENGAN AKU!! OK!!!


Siapa nak tau pasal sneakers and value dia pada orang2 gila sneakers.
Cari laa dvd nie baru korang faham. Member aku nak pinjam pun aku tak bagi sebab aku kedekut!!

So kasut yang aku ada sekarang adidas, nike, new balance, sb, puma, macbeth, asics. Tapi satu jer aku takde ONITSUKA TIGER. Why? Entah, tak menarik untuk aku beli.

Ni lah sneakers yang aku nak sangat tapi terlepas sebab time release tu aku kat jengka tengah belajar tak pun test. Memang sakit hati aku tak dapat nak beli




NB pigeon by STAPLE DESIGN

ADIDAS kazuki campus


ADIDAS kazuki vulcanized boot

Nike Air Yezzy by Kanye West

Inilah sneakers yang aku nak sangat dan serius aku takkan beli sneakers setahun!! Mama, papa tolong beli untuk anakmu yang memerlukan ini??